باربری ونک

باربری ونک - اتوبار ونک

باربری ونک

باربری ونک - اتوبار ونک

جابجایی گل و گیاهان در اسباب کشی

روش جابه جایی و بسته بندی گیاهان در باربری

در هنگام حمل و نقل اثاثیه و باربری ما معمولا به اینکه چه کارهایی برای محافظت از گیاهانمان باید انجام دهیم فکر نمی­کنیم. با این حال، انجام برخی اقدامات   از پیش برنامه ­ریزی شده برای حفظ سلامت و دست نخورده ماندن آن­ها در حرکت، ضروری است.   ما اینجا پیشنهاد هایی برای این کار برایتان   آماده کرده­ ایم. همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با باربری تهران در تماس باشید تا به صورت کامل و رایگان مشاوره شوید.

مراحل:

تصمیم بگیرید که کدام گیاهان را می­خواهید با خودتان ببرید. واقع ­بینانه به فضا، وزن و تناسب گیاهانتان با خانه ی جدید ( یا حتی اقلیم جدید )  فکر کنید. اگر می­خواهید به استان دیگری بروید، قوانین محلی جابه ­جا کردن گیاهان را بررسی کنید. اگر می­خواهید به کشور دیگری بروید احتمالا نمی­توانید گیاهان را ببرید، یا در صورت امکان، این کار بسیار پرهزینه خواهد بود.

گیاهان را از چند هفته قبل آماده کنید. آن­ها را چند هفته قبل از حرکت تمیز کنید تا دچار بیماری ناشی از حرکت و برگ­ها یا شاخه­ های مرده نشوند. آن­ها را هرس کنید، گل­های مرده را جدا کنید و به طور کلی به آن­ها رسیدگی کنید.

هر چه گیاهتان شاخ ­وبرگ کم­تری داشته باشد، زحمت کمتری باید برای محافظت از خودش بکشد.

اگر قرار است گیاهان را از خاک باغچه خارج کنید از قبل برایش برنامه ­ریزی کنید. بهتر است برای این کار با یک متخصص مشورت کنید.

در صورت امکان آن­ها را چند ماه قبل از حرکت از خاک درآورید.

ریشه را در پارچه ­ای ضخیم قرار دهید.

گیاه را در مکانی خنک و در سایه در باغچه قرار دهید.

ریشه را همواره مرطوب ( و نه خیس ) نگه­دارید.

گیاه را بادقت حرکت دهید؛  آن را بیش از نیاز حرکت ندهید.

آفات و علف ­های هرز را بزدایید. گیاهان را یک هفته قبل از حرکت برای آفت و علف هرز چک کنید و آن­ها را از بین ببرید  شما نمی­ خوهید    آن­ها را همراه گیاهتان ببرید و اگر مکان جدیدتان مورد هجوم آفات مشابه نباشد، این فرصت خوبی برای شکستن این چرخه­ ی آفت ­زدایی است.

یک راه مناسب برای اصلاح  گیاه و خاک این است که گیاه را به طور کامل در یک کیسه ­ی پلاستیکی مات با نوار آفت قرار دهید. اجازه دهید شب را در این حالت بماند و صبح کیسه را بردارید.

گیاه را روز قبل از حرکت در جعبه ­ی مناسب قرار دهید. جعبه ­ی مقوایی بهترین انتخاب برای اکثر گیاهان است چون هم محکم است هم گیاه      می­تواند در آن تنفس کند. از کاغذ بسته ­بندی یا روزنامه برای نگه داشتن گیاه درون جعبه استفاده کنید.

از برگ­ها با استفاده از کاغذ محافظت کنید. یک کاغذ نازک و مرطوب  را روی گیاه بگذارید تا نقش یک لایه ی محافظ را داشته باشد.

جعبه را به طور واضح علامت گذاری کنید تا کارگران بدانند چگونه با آن برخورد کنند. درشت بنویسید “گیاه است. بادقت حرکت دهید”

جعبه را در همان روز حرکت ببندید. سریع مقداری مایع روی آن بیافشانید و درب را ببندید و چند سوراخ در قسمت­های مختلف برای تنفس گیاه ایجاد کنید.

به محض رسیدن گیاه را از جعبه خارج کنید. همانند حیوانات خانگی، گیاهان هم باید در اولویت اول شما برای رسیدگی باشند.

گیاه را از پایین جعبه بگیرید و خارج کنید. این کار به شما اطمینان می­دهد که گیاه را از سنگین­ ترین قسمت گرفته­اید و به ساقه آسیب نخواهید زد.

گیاهان را در مکانی تاریک قرار دهید و به تدریج نور را افزایش دهید تا فرصت داشته باشند دوباره خود را با نور خورشید تطبیق دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.