باربری ونک

باربری ونک - اتوبار ونک

باربری ونک

باربری ونک - اتوبار ونک

نکاتی سودمند در رابطه با اسباب ‌کشی

اسباب کشی پروژه سختی است که اگر بدون آگاهی و تجربه وارد آن شوید با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد و حتی ممکن است خساراتی را به بار آید که جبران آن سخت خواهد بود  نکاتی سودمند در رابطه با اسباب کشی
نکات پیش از حرکت به محل جدید
وقتی وارد خانه جدیدتان می شوید، تازه با مشکلات بیشتری روبه رو می شوید. ممکن است نتوانید تصمیم بگیرید که هر چیز را باید کجا بگذارید اما بعد از مشکلات منتقل کردن آن همه وسایل از خانه قبلی تنها چیزی که واقعاً غیرقابل تحمل خواهد بود یک تصمیم یا پروژه بزرگ دیگر مثل این است.با اسم گذاری روی جعبه ها و تمیز کردن خانه جدید قبل از ورود این مشکلات از بین می روند.
اما اگر خانه ای گرفته باشید که از موکت هایش بیزارید، احتمالاً فکر می کنید که اول باید نقل مکان کنید و بعد فکری به حال موکت های زشت خانه کنید. اما چه باید بکنید؟ الان به آن مشکل رسیدگی کنید یا بگذارید برای بعد از اسباب کشی؟
شاید تصمیم بگیرید که این کار را برای بعد از اسباب کشی و باربری بگذارید. شاید هم بودجه یا زمان کافی برای اینکار را فعلاً نداشته باشید. اما مطمئن باشید که اگر کار را برای بعد بگذارید بیشتر از الان وقت و هزینه خواهد برد.
تغییر کفپوش خانه پروژه عظیمی است و اگر پول کافی داشته باشید و تصمیم بگیرید که قبل از اسباب کشی اینکار را انجام دهید مطمئن باشید که به نفعتان خواهد بود. اگر اینکار را قبل از نقل مکان نکنید، بعدها مجبور خواهید شد که کلیه لوازمتان را در یک اتاق انبار کنید تا بتوانید کفپوش بقیه خانه را عوض کنید. اینکار نه تنها برای شما بلکه برای نصاب های کفپوش هم خیلی سخت خواهد بود. اگر تصمیم می گیرید که قبل از اسباب کشی اینکار را تمام کنید حتماً از قبل کفپوش های موردنظرتان را سفارش دهید و طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک تا دو روز قبل از اسباب کشی ، کار تعویض کفپوش ها به اتمام رسیده باشد.
پروژه هایی را انتخاب کنید که از همه سخت تر هستند. اگر بودجه تان اجازه نمی دهد که کفپوش کل خانه را عوض کنید، اشکالی ندارد، اینکار را فقط برای سالن اصلی انجام دهید. اگر نمی توانید برای نقاشی تک تک اتاق ها تصمیم بگیرید، اینکار را فقط برای اتاق هایی بگیرید که تصمیم گرفتن درمورد آنها آسان تر است.
نقاشی - اینکار را چه خودتان انجام دهید یا کسی را استخدام کنید که برایتان انجام دهد، مطمئناً انجام آن برای یک اتاق خالی از اثاثیه بسیار راحت تر خواهد بود چون دیگر نیازی به جابه جا کردن وسایل و لوازم و برداشتن تابلو ها و آینه ها نخواهد بود. قبل از اینکه کارگران وسایلتان را به خانه جدید بیاورند، باید چند روزی از نقاشی خانه گذشته باشد.
اگر بخواهید خودتان اینکار را انجام دهید معمولاً خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید زمان می برد به همین دلیل بهتر است که یک گروه متخصص را استخدام کنید که طی یک تا دور اینکار را برایتان تمام کنند. حتی اگر فقط یک قسمت از خانه جدید را قبل از اسباب کشی نقاشی کنید خیلی در وقتتان صرفه جویی خواهد شد. اگر نمی توانید درمورد رنگ ها تصمیم بگیرید، می توانید یک پس زمینه سفید، بژ روشن یا هر رنگ دیگری که برای پس زمینه دوست دارید را استفاده کنید. بستگی به این دارد که با لوازم خانه تان چه رنگی بیشتر جور باشد. بعد می توانید وقتی به خوبی تصمیمتان را گرفتید رنگ دیگری به آن اضافه کنید.
عوض کردن قفل ها - یکی از کارهایی که لازم است برای ایمنی خانه انجام دهید تعویض قفل و کلیدهاست. ممکن است مالک قبلی یک نمونه از کلید را به یکی از همسایه ها، کارگر خانه یا آشنایان داده باشد و اگر قفل و کلیدها را به کلی عوض کنید خیالتان راحت تر خواهد بود. اینکار را باید بلافاصله بعد از نقل مکان انجام دهید.
سیستم کمدها - مرتب و منظم کردن وسایل در خانه جدید احساس خیلی خوبی به شما خواهد داد. داخل کمدها را می توانید با اضافه کردن کشو و سبدهای مخصوص و ریل چوب رختی سازماندهی کنید اما دقت کنید که اینکار باید حتماً قبل از نقل مکان انجام شود چون درغیراینصورت مجبور خواهید شد همه وسایل را یک بار دیگر بیرون بیاورید و ممکن است وسایلتان یک یا دو روز روی تخت و زمین بیفتد تا کار کمدها تمام شود. اگر از یک متخصص بخواهید اینکار را برایتان انجام دهد کار خیلی زود تمام خواهد شد اما اگر خودتان تصمیم بگیرید که کار را تمام کنید، ممکن است بیشتر طول بکشد. اگر قبل از نقل مکان خانه را بررسی کنید می توانید قبل از آوردن اسباب به خانه جدید سیستم داخل کمدها را سفارش دهید.
تنظیمات الکتریکی - اگر خانه ای که می خواهید به آن نقل مکان کنید نوساز باشد کلید و پریزهای برق مطمئناً مشکلی نخواهند داشت اما برای خانه های قدیمی تر اوضاع کمی سخت تر می شود. اینکار را می توانید همیشه انجام دهید اما انجام آن در خانه ای که هنوز لوازم وارد آن نشده است بسیار راحت تر است. یادتان باشد که برق کار ها ساعتی پول می گیرند و اینکار را می توانند با ایمنی و سرعت بالاتری برایتان انجام دهند. شاید بخواهید چراغ های بعضی قسمت ها را اضافه کنید مثلاً نور بیشتری در آشپزخانه بخواهید یا بخواهید که در کمددیواری ها هم لامپ داشته باشید که باید از برق کار بخواهید برایتان سیم بکشد.
انبار و پارکینگ - آیا پارکینگ خانه به صورتی هست که بتوانید ماشینتان را آنجا پارک کنید یا پارکینگ خانه به محلی برای انبار کردن وسایل اضافه تان تبدیل خواهد شد؟ برای انبار کردن وسایل بهتر است انباری خانه را طبقه بزنید و انبار کردن وسایل را به صورت سیستماتیک انجام دهید تا دفعه بعدی که به یک وسیله نیاز پیدا کردید با راحتی بیشتری آن را پیدا کنید. نکته دیگری که بد نیست رعایت کنید این است که موقع بسته بندی وسایل در خانه قبلی، وسایلی که باید به انباری بروند را در جعبه های مجزا قرار داده و روی آن بنویسید "انبار" تا موقع اسباب کشی مستقیماً به انبار برده شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.